İstanbul Otelciler Esnaf Odası Başkanı Ahmet Yaşar, turistlerin restoranlarda yüksek fiyatlarla karşılaşmasının önüne geçmek için otellerin yarım pansiyon sistemine geçmesini önerdi. Yaşar, kahvaltı ve akşam yemeğinin otellerde sunulmasının hem turistlere hem de otelcilere katkı sağlayacağını söyledi.
İstanbul Otelciler Esnaf Odası Başkanı Ahmet Yaşar, turistlerin dışarıda yemek yerken yüksek fiyatlarla karşılaşmasını önlemek amacıyla otellerin yarım pansiyon sistemine geçmesi yönünde çağrıda bulundu. Yaşar, İstanbul’da birçok otelin oda-kahvaltı konseptiyle hizmet verdiğini belirterek, buna akşam yemeğinin de eklenmesinin önemli bir çözüm olacağını ifade etti.
Otellerde Akşam Yemeği Önerisi
Ahmet Yaşar, otellerin fiyatlarına 10 ila 15 Euro arasında değişen bir akşam yemeği ücreti ekleyerek yarım pansiyon hizmet sunabileceğini söyledi. Bu uygulamanın, turistlerin en çok şikâyet ettiği konular arasında yer alan yiyecek ve içecek fiyatlarıyla ilgili sorunları azaltacağını kaydeden Yaşar, “Hem otelciler hem de misafirlerimiz kazansın” dedi.
Restoran Fiyatlarına Etki Edebilir
Yarım pansiyon uygulamasının yaygınlaşması halinde restoranların da fiyatlarını daha makul seviyelere çekmek durumunda kalacağını belirten Yaşar, turistlerin İstanbul’da en fazla harcamayı yeme ve içme için yaptığını ifade etti. Yüksek fiyatların ziyaretçileri rahatsız ettiğini söyleyen Yaşar, bu nedenle yeni bir kampanya başlatılması gerektiğini vurguladı.





