Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı 2026 yılı verilerine göre, Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı Mayıs ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,58 azalarak 4 milyon 856 bin 862 oldu. Yılın ilk beş ayında ise toplam ziyaretçi sayısı 15,2 milyon olarak kaydedildi.
Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısında 2026 yılının ilk beş ayında geçen yılın aynı dönemine göre düşüş yaşandı. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Emniyet Genel Müdürlüğü’nün geçici verilerine dayanılarak açıklanan istatistiklere göre, Mayıs ayında Türkiye’yi ziyaret eden yabancı sayısı yüzde 3,58 azalışla 4 milyon 856 bin 862 kişi oldu. Geçen yılın aynı ayında bu sayı 5 milyon 37 bin 447 olarak kayıtlara geçmişti.
Ocak-Mayıs döneminde ise Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 2,56 düşüşle 15 milyon 226 bin 624 olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı döneminde 15 milyon 627 bin 456 yabancı ziyaretçi Türkiye’yi ziyaret etmişti.
Antalya ve Muğla’da Düşüş Dikkat Çekti
Turizmin en önemli merkezleri arasında yer alan Antalya ve Muğla, hem Mayıs ayında hem de yılın ilk beş ayında düşüş yaşayan iller arasında yer aldı. Mayıs ayında Antalya’yı ziyaret eden yabancı sayısı yüzde 7,7 azalarak 1 milyon 619 bin 78’e, Muğla’yı ziyaret edenlerin sayısı ise yüzde 10,6 düşüşle 381 bin 355’e geriledi.
Aynı dönemde İstanbul’a gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 3,1 azalarak 1 milyon 616 bin 117 olurken, İzmir yüzde 5,2 ve Aydın yüzde 11,4 artış kaydetti.
Aydın En Yüksek Artışı Yakaladı
Yılın ilk beş aylık döneminde en dikkat çekici artış Aydın’da yaşandı. Kent, yabancı ziyaretçi sayısını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42,1 artırarak 190 bin 477’ye yükseltti. Buna karşılık Antalya yüzde 9,2, Muğla yüzde 10,4, İstanbul yüzde 0,7 ve İzmir yüzde 4,2 düşüş yaşadı.
Turizm sektörü şimdi yaz sezonunun en yoğun dönemi olan Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarına odaklanırken, rezervasyonlardaki hareketliliğin yılın ilk aylarında yaşanan kayıpların bir bölümünü telafi etmesi bekleniyor.





